Alles over de Kinderstad

Groot aantal aanmeldingen

De aanmeldingen voor de Kinderstad hebben ons zeer positief verrast. In totaal hebben 179 kinderen zich opgegeven, dit gaat oprecht een ware Stad worden!

We hebben bij de opgave van de kinderen gevraagd of je wil aangegeven vrijwilliger te willen zijn tijdens de kinderstadactiviteiten. Heel fijn was dat ook hier veel bereidheid voor is!

Nadat het aantal deelnemende kinderen en vrijwilligers bekend was, zijn we direct aan de slag gegaan om een mooi weekprogramma in elkaar te zetten. Het resultaat hiervan hebben we 14 juni op de Voorpretavond in het Bruisend Hart bekend gemaakt.

Alle kinderen van de basisschool hebben mee mogen denken met de naam voor de stad en alle straatnamen. Als stadnaam is Plezierstad gekozen. De straatnamen zijn Regenboogstraat (groep 3/4), Muffinplein (groep 5/6) en Houtweg (groep 7/8).

Vrijwilligersrooster

Tijdens de Voorpretavond was het ook direct mogelijk om je als vrijwilliger voor een specifieke dag en/of activiteit op te geven, hier hebben een twintigtal vrijwilligers gebruik van gemaakt.

Om het weekprogramma, met daarbij de noodzakelijke vrijwilligers, invulling te geven, zijn wij zo vrij geweest om een rooster te maken. Hierin zijn eerst de opgaves verwerkt van de Voorpretavond. Deze hebben we aangevuld met de overige vrijwilligers die bij ons bekend waren van de kinder-opgave.

We beseffen goed dat je hierdoor misschien op een dag wordt ingedeeld die jou niet helemaal uitkomt. Maar om iedereen persoonlijk te gaan benaderen voor invulling van dit rooster is ondoenlijk. Mocht je toch echt niet kunnen op een bepaalde dag, dan vragen we je om zelf te ruilen met een andere ouder. We willen je vragen de mutaties naar ons door te sturen via kinderstadhoornaar@gmail.com.

Bouwvrijwilligers

Degenen die zich als ‘bouwvrijwilliger’ hebben opgegeven om de Kinderstad op te bouwen voorafgaand aan de feestweek, zullen we apart benaderen.

Overnachting

Op de scholen en tijdens de Voorpretavond hebben we aangegeven dat het ons heel leuk lijkt als er tijdens de nacht van vrijdag 18 augustus op zaterdag 19 augustus ‘s nachts geslapen gaat worden in de Kinderstad. Dit zou voor de groepen 5 t/m 8 zijn. Deze activiteit is echter geheel afhankelijk van vrijwilligers. Op dit moment hebben we er onvoldoende. Bij deze dus nog de oproep om je kind en/of jezelf als vrijwilliger op te geven. Mocht er te weinig animo zijn, dan zal de overnachting niet doorgaan.

Als je je nog niet hebt opgegeven als vrijwilliger, en je weet wel dat je een bepaald dagdeel aanwezig kan zijn, dan horen we dit ook graag. Alle hulp is welkom om er een mooi feest van te maken met z’n allen!

Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op: kinderstadhoornaar@gmail.com

Programma

Benieuwd naar het programma? Download het totaalprogramma of de programma’s per groep hieronder als pdf.