Koningsdag

Al toe aan ronde 2 van Oranjemanie? Hier vind je de uitdagingen

Deze ronde krijg je drie uitdagingen voorgeschoteld. Je gaat op zoek naar zowel het kleinste als grootste oranje voorwerp in huis. Heb je al een tactiek uitgedacht? Het hele huishouden gemobiliseerd? Daarnaast vragen we ons af of je een beetje zuinig bent geweest op een cadeau dat we je pas hebben gegeven. Download een pdf met de uitdagingen, of bekijk ze hieronder.

Opdracht 3

Ga op zoek naar het kleinste oranje voorwerp dat je in bezit hebt. Zet het voorwerp op de foto met een meetlint, rolmaat of liniaal ernaast, zodat wij het kunnen controleren. Heb je het állerkleinste oranje voorwerp van Hoornaar? Dan krijg je 25 bonuspunten.

• Is de langste maat kleiner dan 1 cm? (30 punten)
  • Is de langste maat kleiner dan 4 cm? (20 punten)
  • Is de langste maat kleiner dan 6 cm? (15 punten)
  • Is de langste maat kleiner dan 8 cm? (10 punten)
  • Is de langste maat kleiner dan 10 cm? (5 punten)

Opdracht 4

Ga op zoek naar het grootste oranje voorwerp dat je in bezit hebt. Zet het voorwerp op de foto met een meetlint, rolmaat of liniaal ernaast, zodat wij het kunnen controleren. Heb je het állergrootste oranje voorwerp van Hoornaar? Dan krijg je 25 bonuspunten.

• Is de langste maat groter dan 5 meter? (30 punten)
  • Is de langste maat groter dan 4 meter? (20 punten)
  • Is de langste maat groter dan 3 meter? (15 punten)
  • Is de langste maat groter dan 2 meter? (10 punten)
  • Is de langste maat groter dan 1 meter? (5 punten)

Opdracht 5

Zeg, heb jij die mooie Hoofdstad Hoornaar-tas nog, van anderhalf jaar geleden? Ga met die tas op de foto, en je scoort 10 punten. 5 bonuspunten als je dan ook nog eens volledig oranje gekleed bent.

Klaar?

Mail je foto’s voor 20.00 uur naar info@oranjeverenigingirene.nl. Begin de onderwerpregel met ‘Oranjemanie 2’, gevolgd door je naam. Let op: gebruik hetzelfde emailadres als bij de vorige ronde. Alleen dan kunnen we je punten bij elkaar optellen.

Psst, je foto’s delen op sociale media mag natuurlijk ook, ter lering en ter vermaak voor andere Hoornaarders. Gebruik dan #koningsdaghoornaar in je bijschrift. Vinden we leuk!