Helaas: ook in 2021 geen feestweek in Hoornaar

Hoornaar snakt met de rest van Nederland naar een feestje. Wie had een jaar geleden verwacht dat het coronavirus het land in april 2021 nog altijd stevig in zijn greep zou houden? De onzekerheid rond het coronavirus en de daarmee gepaard gaande maatregelen heeft ons als oranjevereniging doen besluiten om de feestweek ook in 2021 niet te organiseren, in tegenstelling tot eerdere berichtgeving.

Klassieke feestweek

De Hoornaarse feestweek staat iedere vijf jaar bol van de activiteiten voor jong en oud. Toen het coronavirus in maart 2020 voet aan de grond kreeg moesten we de al vergevorderde voorbereidingen noodgedwongen staken. Omdat ook komende zomer nog altijd met veel onzekerheden is omgeven, hebben we besloten ook in 2021 geen risico’s te nemen. Daarnaast is de ‘klassieke feestweek’, zonder coronamaatregelen, ons veel te lief. Dan liever wat langer wachten om vervolgens weer een echte feestweek te kunnen organiseren, zo was de consensus in het oranjebestuur.

Voorbereidingen

Ook wanneer in de loop van het voorjaar duidelijk wordt dat er bijvoorbeeld met een negatieve testuitslag weer evenementen georganiseerd kunnen worden, is een volwaardige feestweek geen optie. Gedegen voorbereidingen hebben tijd nodig. En bovendien willen we onze partners met wie we contractuele afspraken maken niet opnieuw teleurstellen.

Denk mee

Wat is het alternatief? Daar gaan we ons over beraden. We hopen snel met meer informatie te komen. Overigens staan we als rechtschapen vereniging open voor uw ideeën en suggesties. Stuur ons een mailtje via het contactformulier.