Oranjevereniging Irene Hoornaar verplaatst feestweek naar 2021

We kijken als oranjebestuur al jaren uit naar de volgende feestweek, die traditiegetrouw iedere vijf jaar plaatsvindt in Hoornaar. Helaas moeten we melden dat de feestweek niet door zal gaan in 2020, tijdens de eerder gecommuniceerde periode in augustus en september. De landelijke overheid heeft evenementen tot 1 september 2020 verboden, om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Deze datum valt middenin de periode dat onze feestweek was gepland. We zijn op zoek naar een geschikte periode in 2021, want we gaan natuurlijk niet weer vijf jaar wachten.

Zomer 2021

Natuurlijk vinden we het jammer dat de feestweek dit jaar niet door kan gaan dit jaar, maar we hebben begrip voor het besluit van de overheid. We zijn dan ook met alle betrokken partijen in gesprek gegaan om nieuwe afspraken te maken. Het is onze intentie om in de zomer van 2021 de feestweek alsnog te organiseren. De precieze periode zullen we later delen.

Voorbereidingen

Misschien dat je, net als wij, al verschillende voorbereidingen had getroffen voor de feestweek. We hopen dat dit nieuws geen roet in het eten gooit. Alle plannen kunnen worden uitgevoerd, maar wel met wat vertraging. Wij zien het zo: we kunnen nu nóg meer tijd in de voorbereidingen steken en dat kan de feestweek alleen maar goed doen.

Update: bekendmaking datum feestweek 2021

Vanzelfsprekend is er teleurstelling over het niet doorgaan van de feestweek in 2020, maar er is vooral het besef dat het laten doorgaan niet verstandig was geweest. Sterker nog: deze week werd duidelijk dat het niet eens meer is toegestaan vanuit de overheid.

Oranjevereniging Irene is bijzonder verheugd dat onze buuroranjevereniging Hoogblokland bereid is om haar feestweek, die gepland was in 2021, voor Hoornaar een jaar op te schuiven. Ook in deze vervelende tijden moet je er als oranjeverenigingen voor elkaar zijn, was een van de motivaties van Oranjevereniging Hoogblokland.

Voor Hoornaar is er nu een jaar extra voorbereidingstijd. Wij zijn ervan overtuigd dat die tijd goed gebruikt zal worden om er een prachtig feest van te maken in 2021, van 27 augustus t/m 4 september 2021.

Heb je vragen? Aarzel niet om ze te stellen via onze contactpagina.