Voorbereidingen Feestweek 2020 nu echt van start

De voorbereidingen voor de Hoornaarse Feestweek 2020 zijn in volle gang. Zo hebben we bijvoorbeeld al afgesproken dat de feestweek gehouden wordt van vrijdag 28 augustus tot en met zaterdag 5 september. Verder is het oranjebestuur is al enige tijd intensief bezig met het samenstellen van het programma.

Deze week maakten we op onze sociale kanalen het thema van de komende feestweek bekend: Hoofdstad Hoornaar. Dat is nogal een claim. We bedoelen het dan ook niet al te serieus. We zijn er wél van overtuigd dat de Hoornaarders in staat zijn serieus aan de slag te kunnen gaan met dit thema. In onderstaand tekstje lichten we het graag toe:

We zijn centraal gelegen in het land. We hebben watertjes die wat van grachten weg hebben. We hebben een gebouw dat een poosje het gemeentehuis is van één van de grootste gemeenten van het land. We hebben een standbeeld van een nationale grootheid. Maar we hebben vooral ambitie. En zijn van mening dat Hoornaar, na een paar eeuwen Amsterdam, wel een jaartje hoofdstad van Nederland mag zijn in 2020. Nou vooruit, een week dan. Ergens in de zomer. We zullen ons best doen. Beloofd.

De komende maanden zullen we nog veel meer interessants met jullie delen. Direct op de hoogte zijn? Volg Oranjevereniging Irene dan op Facebook of Instagram.