Terugblik op de eerste 2 dagen van de feestweek

En we zijn begonnen! Het feestweekterrein is groter dan ooit. Natuurlijk staat de feesttent er weer als vanouds, waar iedere avond was moois te beleven is.

Naast de tent is een complete stad van pallets gebouwd, speciaal voor de kinderen. Komende maandag vinden er de eerste activiteiten plaats, maar op vrijdag werd de Kinderstad alvast geopend. Zo konden de kinderen hun huisje voor het eerst bewonderen.

Niet veel later werden pannen, fluitjes en fietsbellen tevoorschijn gehaald voor de herrieoptocht door het dorp. Jong Hoornaar trok met veel kabaal over o.a. het Oranjepad, het Giessenland, de Schans en de Kromme Giessen.

Vervolgens was het tijd voor de officiële opening in de feesttent. Na het aftelmoment gingen direct de eerste voetjes van de vloer. Er werd goed gedronken, maar er kon ook gegeten worden. Maurits Boom vulde een tapasplank van vele meters lang, met genoeg hapjes om het hele dorp van te laten genieten. Later op de avond brachten zangers Azu & Onno het nieuwe lied ‘Dit is mijn Dorp’ ten gehore, dat door veel Hoornaarders direct al hartstochtelijk werd meegebruld.

De zaterdag begon regenachtig. Gelukkig was het van korte duur. Niet lang na het vertrek van het Dirk IV-plein brak de zon door, die we de rest van de dag niet meer zagen verdwijnen. De route ging ’s ochtends richting Giessenburg over de Muisbroekseweg en Overslingeland. ’s Middags zetten we koers naar Hoogblokland, waar de plaatselijke oranjevereniging ons ter hoogte van de kerk staande hield. Na een smakelijk oranjebittertje konden we onze weg vervolgen richting de finish in Hoornaar. Er werden 6 prijzen uitgereikt, verdeeld over 2 categorieën. Daarnaast kregen 2 karren nog een eervolle vermelding.

Deze karren vielen in de prijzen:

• The Ponderosa (winnaar grote karren)
  • Bouwen in Hoornaar (2 prijs grote karren)
  • Hop on hop off bus (3e prijs grote karren)

• Bloklands Christmas Village (1e prijs kleine karren)
  • Het Donktreintje (2e prijs kleine karren)
  • De ballenmeisjes (3e prijs kleine karren)

• Flower Power (eervolle vermelding grote karren)
  • De gouden koets (eervolle vermelding kleine karren)

’s Avonds stroomde de tent vol voor 538 DJ’s ON TOUR. Dj’s Jeroen Post en Joep maakten er een onvervalste feestavond van.