De optocht is in aantocht! Bekijk hier de route

In het eerste weekend van de feestweek trekt de zo gemiste optocht weer door het dorp en de directe omgeving. De weersvoorspellingen zien er goed uit, dus we verwachten een hoop gezelligheid op de karren en aan de route.

Zet je auto op je oprit

Woon je aan de route? Zet je auto op zaterdag 12 augustus waar mogelijk op een oprit of in een parkeervak. Zo min mogelijk op de weg dus. Het Dirk IV-plein dient als verzamelpunt voor de optocht. ’s Ochtends starten we er en we pauzeren er ook. Daarom is het plein de gehele dag afgesloten voor autoverkeer. Tip: zorg dat je tijdig je boodschappen in huis hebt!

Route

We rijden de klassieke route. Rond 10.30 uur verlaat de stoet het Dirk IV-plein om linksaf de Dorpsweg op te slaan. Vervolgens rijden we over de Lage Giessen, Muisbroekseweg, N216, Slingelandseweg en Overslingeland, om via de Dorpsweg weer richting het Dirk IV-plein. Wanneer het 13.30 uur is verwachten we te vertrekken voor de middagroute. Via de Dorpsweg rijden we richting de Groeneweg, om via de Hoogbloklandseweg, de Hoogbloklandse Dorpsweg en de Hoge Giessen het dorp weer in te rijden.