Lampionnenoptocht

Hoornaarse Lampionnenoptocht op maandag 30 december

Ook in 2019 gaan we, tussen Kerst en Oud & Nieuw, weer de straat op met sfeervolle lampionnen. Dit is inmiddels een mooie traditie, speciaal voor de Hoornaarse jeugd in de basisschoolleeftijd. Natuurlijk zijn hun ouders, opa’s, oma’s, vrienden en andere geïnteresseerden ook van harte welkom.

Een fanfare gaat voorop in de optocht. Uiteraard wordt ook aan de veiligheid van alle deelnemers gedacht. Verkeersregelaars zullen zorgen dat het overige verkeer rekening met ons houdt. Toch kan het geen kwaad om een veiligheidshesje te dragen.

De route gaat via de Dorpsweg naar het Oranjepad. Nadat we de Zes Molens zijn gepasseerd, vervolgen we onze route via de Lage Giessen en het Giessenland. Hierna lopen we over het Vissersland, steken we de Groene Weg over, en doorkruisen we de Schans. Dan steken we de Hoge Giessen over, lopen over de Kromme Giessen, om vervolgens aan te komen op het Dirk IV-plein.

Na de optocht is iedereen welkom om een oliebol te nuttigen, een drankje te doen en even bij te praten in het Bruisend Hart.

Poster Lampionnenoptocht Hoornaar 2019